Followers

Friday, June 03, 2011

eksiden..

assalamualaikum..

ingin di kongsikan sebuah cerita.. enjoy reading.. ;) 

suatu hari, si anak kecil yang selalu merunggut tidak mahu ke sekolah kelihatan normal dan berkelakuan baik untuk ke sekolah pagi.. kebiasaanya, dia akan memberi seribu alasan untuk tidak ke sekolah agama.. biasalah baru darjah 1 and anak bongsu dan manja.. 

namun, pada hari itu si abang yang baru darjah 3 merunggut2 tanak pegi skola kerana katanya demam.. ibu nya tidak menghiraukan kate2 nye kerana menganggap si abang berpura2 tidak mahu ke sekolah.. 

setelah selesai sekolah agama, ibunya menjemput kedua2 anak kesayangan nye.. dan mempunyai 3 org lagi penumpang iaitu 2 org itu sepupu kepada si anak kecil itu dan seorang lagi itu kawan kepada sepupunya.. maka, berhimpitlah 4 orang kanak2 dibelakang.. si abang yang katanya tidak sehat itu duduk di seat depan.. 

sedang perjalanan pulang, kira2 hanya 5 minit sahaja lagi menghampiri rumah mereka, tiba2 si abang tadi terasa ingin muntah dan die trus muntah di kaki nya dan ibunya terus mengalihkan pandangan ke arah si abang tanpa memikirkan stereng kerata yang dipandunya.. at the same time, sume focus kepada si abang yang sedang muntah itu.. lalu, kereta itu terus menuju ke tepi sehingga termasuk ke dalam longkang.. dusshhhhh... tapi hanya bahagian tayar depan sebelah kanan sahaja yang termasuk ke dalam longkang besar.. 

semua nya menjadi panic.. tapi mereka dibantu oleh org2 yang berdekatan tempat kejadian.. kejadian berlaku dihadapan rumah2 orang.. and ada sorang amoi datang dan memberitahu die sangat terkejut mendengar satu bunyi dentuman yang sangat kuat ibarat tong gas meletup.. can u imagine kuat mane bunyi tong meletup?? fuhhh.. alhamdulillah, semua nye selamat... sedikit trauma kepada mereka semua.. 

kereta yang dipandu ialah mazda 323.. ;) ada beberapa gambar kereta eksiden tue tapi tidak dapat dikesan.. nie contoh kereta from google je.. 



nie kereta kenangan.. skrg da takde da keta nie.. suda jual..

peristiwa berlaku pada tahun 1997..

ini kisah saya, abang saya dan ibu saya.. 

sekian.. ;)

1 comment:

Anonymous said...

thanks god,everything is ok.